joi, 23 martie 2017

Sirop de păpădii

   Cu dulceața de toporași am demarat producția de conserve de anul ăsta, rămâne să vă povestesc...  Însă până atunci, iată cum se face siropul de păpădii, că tot vine sezonul păpădiilor și vor fi pe toate drumurile :) Este extrem de simplu și iese foarte bun, vă recomand să încercați! 

  
  Avem nevoie de: o farfurie adâncă (de supa) plină cu flori de păpădie (fără codițe), de preferat neprăfuite, netratate, nestropite (mie mi le aduce mama, de la noi din livadă, când vine de Paști sau le pune dimineața la pachet și după-amiaza ajung la mine), 1 l de apă, 1 kg zahar, o lămâie. 
  
    Se face așa: florile se aleg, se spală, se scurg în sită, se pun în apă rece, se dau în clocot, apoi se lasă să fiarbă cam 5 minute. Se lasă la răcit în oala cu capac până a doua zi, când se strecoară și se scurg (strângându-le ușor în pumn) - dacă este nevoie, lichidul se strecoară din nou, să nu rămână resturi de floare. La 1 l lichid se adaugă 1 kg zahar, se amestecă până se topește, apoi se pune la foc potrivit, luându-se spuma de câte ori este nevoie. Se fierbe până capătă consistența mierii lichide, nu mai mult, deoarece când se răcește, știți, se îngroașă prea tare. Când considerați că este aproape gata, se adaugă zeama de lămâie și se lasă pe foc încă 2-3 minute. În siropul de anul trecut, pe lângă zeamă, am pus felii subțiri de lămâie, sunt grozav de bune, sunt fan! :) După ce am oprit focul (în cazul meu toată afacerea a durat cam 20 de minute), se lasă siropul să se răcorească puțin, apoi se pune în sticle cu capac, curate și uscate și se depozitează în cămară.

Gata, așa arată siropul, iar când e diluat cu sifon sau apă are culoarea mierii și gust dulce-amărui, e foarte tonic, nu-i deloc leșinăcios. 

   Probabil anul ăsta nu voi face, mai am încă 3 sticle de anul trecut și sigur mai are și mama
în beci, dar am în proiect sirop de salcâm și de mentă, dulceață de iasomie, liliac și poate și de bujori. 
   Spor! :)
    



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu